Skrattanfall på sex- och samlevnadslektionen

Det är kul att vara lärare!

Helst så länge rektorerna lyser med sin frånvaro.

Igår när jag hade NO-lektion, sex- och samlevnad, fick jag mig dagens eller om det möjligtvis var terminens längsta skratt.

Vi löste sex- och samlevnadskorsord och tjejerna satt generade och löste korsordet själva medan killarna jobbade ihop, pratade högst normalt om homosexualitet, preventivmedel, ejakulation. Jag fick skriva upp orden de kommit på, på tavlan, för stavningens skull.

Mattis hade just kommit på "det finare" ordet för stånd och ber mig skriva det på tavlan för att det inte passade när han försökte. Med ordet erektion uppskrivet på tavlan sa han: - Jaha, jag hade glömt K:t Då tittade vi på varandra och vek oss dubbla för att det passade så bra just den lektionen och så kunde vi knappt sluta.

Underbart med humoristiska barn.


Kommentarer
Postat av: Susanne

Haha härligt!! :)

2010-01-09 @ 23:33:25
URL: http://zuzibuz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0