Håll käften på dig råtta...

Ny design på blogg.se bara för att man varit borta...ett bra tag. Ett par stövlar till senare och sambo har hunnit göra en tonåring efter herrmiddag. Jag har firat 50-åringen, klippt klorna på hundvalpen, tränat 6 mil den här veckan, vikarierat på jobbet, åkt skridskor på snöstormsdagen, dragit ihop gamla klassen från nian för att gå ut med dem så här 23 år senare.

Jag är glad för besök från mina tre trogna läsare, tack för att ni finns och ännu inte tröttnat på mitt gående och kommande.

Att göra en "tonåring", som min sambo innebär att han: åkte från Kungsbacka på tåget i natten - somnar. Vaknar med ett ryck och tror han åkt för långt, slänger sig av tåget och hamnade bara i Mölndal. Sätter sig på en spårvagn - somnar och vaknar i...Gårdsten väckt av en mörk gentleman från Elfenbenskusten som undrar vart han ska. Avenyn var ju den tänkta destinationen, alltså på en nattbuss hemåt igen, hoppar av på Centralen och får gå hem resten. Tre timmars rundtur i Göteborgsnatten var kanske inte så han tänkt när han avslutade kvällen i hyfsad tid, hemma halv fem på morgonkvisten.



Blandning av tempus hade inte godkänts i skolan men nu är Swish på blixtvisitbesök för snart lämnar sambon mig för resa till Stockholm, tänkte vara lite social. Han verkar understimulerad och sjunger aggressivt i köket:
"Håll käften på dig råtta - spela boll...?!" Vet inte om den bollpassningen var till idrottsfröken själv...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0