Ansiktsfrost

7 h körning i bil igår för att hämta hem den lille. Här är -6 grader och i Idre sägs det snart vara -42 grader. Jag som höll på att förlora näsan bara genom min promenad hem från Botaniska till Avenyn idag. De lurviga fötterna och den döda gåsjackan var dock varm. Hur skyddar man fejjan om man nu vill gå ut?



Den här gjorde så att katten vaknade till och kom fram ur strumplådan.

Bilen är hos doktorn efter att avgasröret rasat och generatorremmarna fått skriksjukan och själv har jag besökt Neurologen som stängde pga kyla. Neurologen som för övrigt gjort en avstickare för att jobba på annan klinik i Göteborg där han fick 20 000 kr mer i månaden. Då ville de ha tillbaka honom och höjde mer på gamla stället. Det var alltså det yrket man skulle valt. Där man får höjningar lika stora som min skitlön efter 12 år i yrket, haha (lite deppigt skratt).

Sedan vidare på sista testet, jag hade kondis som en mindre tränad elit eller urbra tränad amatör vilket låter bäst?

Strax dags att fira vännen i Lerum.

DU mår väl bra - eller hur är det?


Kommentarer
Postat av: Susanne

Hihi här är det just nu minus 24 och jag ska krypa inunder duntäcket och kramma kudden... :P



Natti natti!! Eller god morgon kanske jag ska säga... :D

2010-01-06 @ 01:26:56
URL: http://zuzibuz.blogg.se/
Postat av: Janne Hood

Hej Swischan,

vrooooooooom, du åkte förbi ;) Du skriver så kul, så synd man ses sällan :) När man läser ditt blir man alltid leende, du har så sköna ordval, så fröken du är ;) Urbra amatör är väl finast, elit låter ansträngt och överklass ;) Stå på tjejen, hoppas vovve och allt funkar, kylan är grym. Skydda ansikte? Rånarluva, den typen har ex jägare ;) Eller halsduk upp runt mun, mössa en bit ned. Hoppas dina andra delar är varma :) Kraaam, Hooden ;)

2010-01-07 @ 00:16:27
URL: http://www.metrobloggen.se/utrop

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0